Wyprawa na Groń Jana Pawła II

W ramach akcji „Lato z Przewodnikiem”, w niedzielę 7 sierpnia br., grupa turystów wybrała się na wycieczkę po Beskidzie Małym.

Z Limanowej wyjechaliśmy autokarem drogą krajową nr 28 w kierunku Wadowic. Za Suchą Beskidzką skręciliśmy w lewo do Tarnawy Górnej, gdzie od przystanku autobusowego wyruszyliśmy pieszo, niebieskim szlakiem na Leskowiec -922 m n.p.m. Po dwóch godzinach marszu osiągnęliśmy szczyt Leskowca. Przy schronisku odpoczynek i podziwianie panoramy pasma Beskidu Żywieckiego. Następnie udaliśmy się do kaplicy na Groniu Jana Pawła II – 890 m n.p.m. Kaplica ta wzniesiona została w 75 rocznicę urodzin Karola Wojtyły ma kształt krzyża o symbolicznych wymiarach 13x5m /Zamach na ojca Świętego 13 maja 1981roku./ Kaplica poświęcona została 9 września 1995 roku. Po jej obejrzeniu uzupełnieniu wpisów w książeczkach GOT i zakupie pamiątek, wyruszyliśmy Małopolskim Szlakiem Papieskim. Idąc szlakiem czerwonym zeszliśmy do miejscowości Krzeszów – Centrum, skąd autokarem udaliśmy się w drogę powrotną.

Piękna pogoda, humor i kondycja dopisały wycieczkowiczom, którzy już składali deklaracje udziału w kolejnych edycjach akcji.

Wycieczka była dofinansowana przez Urząd Miasta Limanowa i Starostwo Powiatowe w Limanowej.

Zdjęcia: J. Cieślik, K. T. Lewandowscy

Zostaw odpowiedź

Możesz używać tych tagów i atrybutów HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>